woensdag 13 april 2011

The Bamba-lamb

Ik had het maandag over Black Bessie en het magische Bamba-lam. Hoe het afliep met het Bamba-lam vermeldde het flodderige boekje niet, maar ik heb naspeuringen gedaan in het 14-delige naslagwerk Black Magic and Witchcraft in Prairieland, 1800-1870 van Jake McBride. Daarin stond dat het Bamba-lam aan Black Bessie op een dag een verkeerde voorspelling deed, waardoor Bessie terecht heel erg boos werd. Dat moest het lam diezelfde avond nog bezuren.

Bamba-lam daar ga je,
zo de pan in, in mootjes,
lamskoteletjes, dat is je eind
je hebt me voorgelogen

Bamba-lam ik eet je,
met een sausje zoet,
je bent lekker, dat is waar
en nooit zul je meer liegen

Bamba-lam ik vergeef je,
nu ben je dood en ik heb spijt,
want wie gaat me nu voorspellen?
ik zal je vachtje bewaren


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten