woensdag 20 april 2011

Every home has its cross

Ik geloof negen van de tien keer al niks van Marktplaats, maar wat die mafkees me afgelopen maandag flikte sloeg alles: ik kon een catalogus opgestuurd krijgen waarin al zijn westernspullen zouden staan. Op zich prima, maar dan ga ik daar niet ongezien 30 euro voor neertellen. Ik ben gekke Henkie niet.
En zo kom ik op het volgende gedicht uit: het western-equivalent van gekke Henkie is dirty Matt. Hij was zo smoezelig (uit een zeker emate van gekte) dat hij zich regelmatig danig in de nesten werkte. Daarover gaat het volgende gedicht.


De buurvrouw hing de was
aan de lijn, delicaat en fijn
al merkte ze alras
dat ze niet alleen was

Vieze Matt met zijn smoezelogen
priemden in haar rug
zij keek hem aan en hij keek terug
toen dook hij weg, waar en ongelogen

Ze had hem gezien, hij was erbij
want laatst hing de was ook op rij
minus de broekjes die hing ze binnen
want Matt bezat zek're wilde zinnen

Hij droeg de broekjes in zijn huis
die hij van de lijn had gegrist
waarna ze node werden gemist
bij hem zaten ze vooral lekker strak in 't kruis


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten