vrijdag 12 maart 2010

Spring is in the air

Het was een geweldige week die Blonde Lente en ik hebben gehad in Duitsland. We hebben heerlijk door het bos gewandeld, gelezen bij de vuurkorf in het huisje en Blonde Lente heeft een echte totem uit een boomstam gesneden met haar survivalknife. De totem staat nu te schitteren op mijn bureau. Het is het mooiste cadeau dat ik sinds jaren heb gekregen van iemand.
Blonde Lente en ik hebben ons enorm vermaakt. Ik heb haar veel westernpoƫzie laten lezen en uit alle gedichten die ze las, vond ze Spring is in the air het mooist. Daarom speciaal voor mijn liefste Blonde Lente:


Het kleinste zand
tussen je hoefjes de zadeltassen
bollen hard aan je beide zijden
de zon schijnt onbarmhartig
's nachts is de koude
niet te vermijden

Maar als ik dan denk
aan mijn geliefde lelies
waterrijk, uitgestrekt en blank
dan deert de zon noch koude mij
en zijn het de mooiste gedachten
waarvoor ik je innig dank


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten