woensdag 28 april 2010

Abstract 2: Qwerty

Veel van mijn bloglezers vragen mij wel eens: Ray, zijn er ook abstracte westerngedichten? En steeds moet ik antwoorden: voor zover ik weet niet. Maar sinds ik 'The abstract truth about cowdians and inboys' van Dick Bonaventura heb gelezen, weet ik beter. De komende twee weken zal ik voor jullie de belangrijkste abstracte westerngedichten op de Prairie Creek Chronicle Gazette plaatsen. Vandaag deel 2: Qwerty, een gedicht waar ik geen touw aan vast kan knopen, maar wat lijkt te gaan over een vakantiearrangement zoals ik dat afgelopen zomer heb beleefd in Arizona.


Heel gemakkelijk zonder centje
pijn staan wij voor u helpen
met alles van de natuur te doen
paardenmiddel en meer middelen
zo bij u eenmalig en zonder zorgen
morgen gebracht bij u
en alles is gewoon u mag alles
zon, bomen en veel zand
ideale situaties niet?
ja opzadelen en te rijden
u?
wild niet echt maar wel heel mooi
intrinsiek schitterend
zonondergangzicht


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten