woensdag 19 januari 2011

Girl you know it's true

In de jaren '50 van de vorige eeuw waren Duitse schlagers tijdelijk heel populair op de prairie. De beroemdste act was die van Helmut Jones und sein Rocky Mountains Girls. Ze traden op voor volle zalen en zouden juist een plaat gaan opnemen in Memphis toen uitkwam dat ze op het podium niet echt zongen maar aan playback deden. Prompt verloren ze al hun populariteit en werden door cowboys en stadsmensen massaal uitgekotst. Ze waren dus een Milli Vanilli avant la lettre, ook al omdat de grootste hit tijdens hun optredens eveneens Girl You Know It's True heette. Al gauw raakten ze in de vergetelheid danwel aan de drank. Toch wil ik hieronder de tekst van hun grote hit vertalen, omdat het ergens wel een sterk liedje was.


meisje zo mooi met je ogen
ik zou je haren willen drogen
nu je uit de regenbui komt
ik hou van je, ja verdomd

meisje, je weet dat het waar is
dat mijn liefde geen sigaar is
die je oprookt en vergeet
ik wil je altijd bij me houden
ook als je oud bent of verkouden
meisje, je weet dat het waar is

meisje zo sterk met je fysiek
door veelvuldige gymnastiek
je huid zo gebruind en vol sproeten
wat zou ik zonder jou moeten

meisje, je weet dat het waar is
dat mijn liefde geen sigaar is
die je oprookt en vergeet
ik wil je altijd bij me houden
ook als je oud bent of verkouden
meisje, je weet dat het waar is

meisje met je reine gedachten
ik zal altijd op je wachten
in goede tijden en in slechte
op kromme wegen en op rechte

laat me je zoenen en kussen
want niemand komt er tussen
geen Chinezen en geen Russen
geen minnen en geen plussen
geen merels en geen mussen
geen treinen en geen bussen want

meisje, je weet dat het waar is
dat mijn liefde geen sigaar is
die je oprookt en vergeet
ik wil je altijd bij me houden
ook als je oud bent of verkouden
meisje, je weet dat het waar is


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten