vrijdag 7 januari 2011

Holler da boller!

Hoe je het wendt of keert, ook in het Wilde Westen was het al behoorlijk multiculti. Naast een hoop Mexicanen en Latijns-Amerikaanse desperados, liepen er ook veel donkergekleurde medemensen in het Wilde Westen rond. Eén van die types was Shaniquiah, een gevoelig zangeresje met een katoenen stem. Zij kan met een gerust hart de voormoeder van de hip hop worden genoemd, getuige de gedichtenbundel 'Biggie down y'all' uit 1821. Die bundel is ronduit revolutionair, maar of Shaniquiah er veel succes mee gehad heeft, valt te bezien. In sommige delen van Amerika is het nog steeds not done om naar hip hop te luisteren vanwege het n-woord, dat heel gevoelig ligt tussen de beide groepen.


Je ken respect voor me hebben
ik zal je uit de vijver vissen
en je de waarheid zeggen
je een beetje vaker missen

Ik zeg je, je gaat me zeggen
wat de waarheid is, mijn meisje
ik vloei op zich erg lekker
maar liever heb ik een trager wijsje

Kom bij me terug, ik ken het niet alleen
ik zie het niet meer zitten
ik doe helemaal geen zak meer
van 's morgens tot ik weer ga pitten

(refrein)
Wat moet ik zonder jou?
wat kan ik nu nog doen?
ik heb zo genoeg van
het plukken van katoen


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten