vrijdag 26 februari 2010

Westernlimerick

Ik heb het al eens eerder op dit blog gehad over mijn kleine neefje. Hij kwam gisteren bij me met een zelf gemaakte limerick over het westernleven, en vroeg of ik deze wilde plaatsen. Bij hem op school is Countryman Ray erg populair, en veel van zijn klasgenoten zijn jaloers op de kleine Tim, omdat ik zijn oom ben. Tim leeft, op bescheiden schaal, al net als ik het westernleven en wil later ook een prairie-blog maken, zegt hij. Ik heb hem verteld dat het zo makkelijk nog niet is, en dat je wel heel veel van het westernleven moet weten om succes te hebben.

Omdat hij zo enthousiast is zal ik bij wijze van uitzondering dan ook zijn limerick plaatsen, die heel aardig geslaagd is, maar in principe maak ik alle westerpoezie zelf. Lezers hoeven dus zelf geen gedichten voor deze weblog in te sturen. Dat geldt natuurlijk niet voor de Maandagse Pairie Liedteksten: weet je nog een originele oude western- of prairieliedtekst dan kun je die naar me opsturen. Ik zal deze dan vertalen en behandelen.

Nu de limerick van Tim:

Een oude sheriff in Chestnut Creek
Voelde zich al wekenlang zwak en ziek
Wat hij deed was ongewoon
Hij slikte een blauwe boon
En voelde zich toen weer fit en kwiek


Countryman Ray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten